Ahogy a legtöbb magyar motorspecialista, Dr. Hanula Barna (1958) is a Budapesti Műszaki Egyetemen végzett. 1983-as diplomamunkája a „Versenymotor szimulációja és kísérleti fejlesztése” volt. Nem csak elméletben vizsgázott sikeresen, hiszen 1984-ben saját tuningolású Lada motorral megnyerte a Magyar Autó Cross bajnokságot és második lett a kelet-európai értékelésben.
1983-tól a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) kutatómérnöke, 1987-től a BME tudományos munkatársa.

1986-1989 között a Magyar Motorsport Szövetség főfelügyelője.
1995–2002 között szerzett BME PhD-fokozatot a „Négyütemű belső égésű motorok optimalizálása kerámia szelepekkel” című dolgozatával.

1989-től az AVL SCHRICK GmbH fejlesztőmérnöke és projektvezetője, 1991-től motorfejlesztési vezetője, 1999-től ügyvezető igazgatója. Szakterülete a hibrid és elektromos járművek fejlesztése és a motortervezés, részt vett a Ford 4,0 V6 benzinmotor, a Bugatti Veyron 16-hengeres (1001 LE) erőforrás fejlesztésében, és vezette a VW W8-W12 motorjának, illetve egy ultrakönnyű nagy sebességű dízel repülőmotor projektjét.
Dolgozott a győri Széchenyi István Egyetemen az Audi-tanszékcsoport vezetőjeként és rektori tanácsadóként.

Német-magyar állampolgár, német, angol, francia és orosz nyelvismerettel.
Szabadalmai: „Paramix” dízel hidegindítási eszköz, Új módszer a másodrendű tömegerők kiegyenlítésére dugattyús motorokban, Új módszer a motorolaj-párolgás csökkentésére és Továbbfejlesztett módszer IC motorok hűtésére (közös szabadalom az Audi AG-val).

Boros Jenő

Galéria