Michelisz Norbert karrierje másképp indult. Hétévesen mezei utakon száguldozott házi barkácsolású egyhengeres, 50 köbcentis, 3,5 lóerős autójával. Michelisz úgy lett első magyarként lett túraautós világbajnok, hogy 18 évesen még szimulátorozott, aztán jött a való világ, a FIA WTCR és TCR World Tour győzelmi sorozat.
Az autósport világában ritkább, hogy egy hétéves kölyök szülőfalujában vezetgeti a nagybátyja által épített járgányt, aztán számítógépes játékon figyelnek fel tehetségére. Amiben közös Norbert sztorija a többiekkel, hogy ő is autóversenyző akart lenni.
Szülőfalujában, a fővárostól távoli, Pécshez közeli Hímesházán nagybátyja, a Lada motorokat tuningoló Bajor Zoltán épített neki egy járgányt, aminek motorja Simsontól, sebességváltója Kis-Polskitól származott.
A három pedálos, kézi váltós kisautó nagyobb volt egy gokartnál, kisebb egy igazi személykocsinál és 30-40 km/órás tempóra volt képes a mezei utakon, ahol a 7 éves srác vezethette.
Nyaranta nagybátyja műhelyében segített, ennek fejében kapta a kocsit és alkalmanként kólás flakonjába két liter kevertet, ami benzinből és kétüteműekhez nélkülözhetetlen kenőolajból állt.
Első autósport élménye is ralikrosszozó nagybátyjához kötődik, vele ment el egy cserénfai bajnoki versenyre.
Tizennyolc évesen kezdett szimulátorozni Grand Prix Legends programmal, az online versenyeken elért eredményeire figyelt fel a Zengő Motorsport autóversenyzője, Wéber Gábor, akinek ajánlására a 21 éves Michelisz 2005. szeptember 13-án a hungaroringi tesztnapon ült először versenyautóba. A következő évben bajnok lett Suzuki Swifttel: a 13 versenyből álló sorozatban hat futamgyőzelemmel szerezte meg a 2006-os bajnoki címet és az Év újoncának választotta a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség.

2007-ben a Renault Clio kupában nyolcszor állt a dobogó legfelső fokára a 15 futamból álló sorozatban, így ezt a márkakupát is megnyerte.
2008-ban a Zengő Motorsport benevezte Michelisz Norbertet és Wéber Gábort a Seat Leon Európa-kupába. Norbi Monzában megnyerte az időmérőt, majd futamgyőzelmet aratott, ennek köszönhetően részt vehetett a FIA Túraautó-világbajnokság Japánban megrendezett futamain. Az első körben ütközés miatt kénytelen volt feladni a versenyt, a második futamon a 28. helyről indulva 16-ként ért célba. Ebben az évben a hazai Seat Leon Szuperkupában második helyen végzett, 3 futamgyőzelmet aratva.
2009-ben Európa-kupa bajnok lett és Jean Todtól megkapta az év tehetségének járó FIA díját.
Egy hazai autóipari multimédiás cég ügyvezetője látta a tv-ben az egyik Seat Eurocup futamot és a magyar versenyzőt, ennek köszönhetően 2010-ben a Dension Audio Systems támogatásával létrejött Zengő-Dension Team, mely a FIA Túraautó-világbajnokságon indította Michelisz Norbertet.

Első WTCC-s szezonjának makaói fináléján megszerezte első győzelmét, ezzel ő lett az első magyar, aki világbajnoki futamot nyert.
Egy évvel később a Hungaroringen második, majd első lett és szezonban szerzett pontjaival megnyerte a privát pilótáknak kiirt Yokohama Trophy-t.
2016-ban a JAS Motorsportnál a Honda gyári pilótája lett, egy évvel később a finálén műszaki hiba miatt úszott el bajnoki címe. 2018-ban a WTCC-ből átírt WTCR sorozatot lett, Michelisz Norbert pedig a Hyundai Motorsport Customer Racing versenyzőjeként folytatta.
2019-ben minden idők legerősebb mezőnyében a szezon legtöbb futamgyőzelmét aratva, öt első és összességében tíz dobogós helyezéssel Magyarország első világbajnok autóversenyzője lett.
A TCR-es benzinmotoros sorozattal párhuzamosan Michelisz két szezont (2021-22) versenyzett az 680 lóerős elektromos hajtású Pure ETCR szériában is.
2023-ban újabb korszakváltás következett, a WTCR helyét a TCR World Tour vette át a túraautós világpiramis csúcsán, és a BRC-Hyundai színeiben újra bajnoki címet szerzett, miközben a szezon szünetében megvalósította régi álmát és elindult a rali Európa-bajnokság (ERC) magyarországi fordulóján.
2024-ben ismét a világ legjobb túraautó-versenyzője lett a TCR World Tour sorozatban.
Közben tehetséges fiatal pilótákat is támogat az általa alapított M1RA versenycsapatban.

Boros Jenő